Hur man firar midsommar i Karlstad

Jag älskar vodka. Man blir underbaaart full men får ingen baksmälla, man blir alltid så sjukt smart när man dricker sprit och dessutom går det alltid att få tag på. Blir det bättre än så? I think not. ;)

Midsommar -08 är över och det var en braaa kväll ;) We started off med familjemiddag old style - grillning. Alla kom så klart med egna tips och råd vid grillen, var hungriga och trötta och stressade och det tog alldeles för lång tid..  precis som det ska vara, riktigt myys och jag åt mest som vanligt ;) Är det för övrigt någon annan än våran familj som äter chips till grillat kött? En gammal tradition som vi lärt oss i Fjällbacka!

Joooordgubbar blev det till efterrätt :)

Sedan drog jag in till Kroppkärr & Joannas sommarstuga (och åkte bara liiite fel, heh) där vi chillade, åt (ännu mer) chips & lekte "jag har aldrig..."
Också mys! Jag groggade min vodka med saft (som jag aldrig har tyckt om, jag är konstig jag vet) eftersom jag glömde köpa blanddricka i tid men det funkade skitbra... så nu vet ni. Intresseklubben antecknar, va?



Sedan drog vi vidare in till stan & paarty på Järnvägsgatan. ;) Jag lekte DJ men tror inte riktigt resten av folket uppskattade mina låtar (väldigt konstigt - 4 minutes och Gimme more, what's not to like liksom?). Det blev även en räddningsexpedition till torget - HANNA VI ÄGER! - och sedan blev jag förföljd av random guy (och hela hans gäng) hela vägen tillbaka till lägenheten ("men hallå, JAG vill inte ragga på dig, det är mina kompisar som vill att jag gör det!" "hahah men dåså, nu ska jag gå, hejdå" "men hallå! Har du pojkvän eller? Vill du ha öl? Kom och efterfesta med oss dåå!!" "Hejdå" "MEN HALLÅ! JAG VILL JU INTE ENS HA DIG! HALLÅ!!"). Aw, plutten <3

När jag är full blir jag antingen sjuukt trevlig/flirtig, eller jättedissande, har jag kommit fram till. Frågan är varför man inte kan styra över det själv lite bättre.. (eh, anteckna det också, tack)?


 

Ang. tredje bilden, jag behööövde verkligen godis.. "okej, jag röker inte, men jag ska i alla fall bli FET!" det var logiskt då, jag lovar ;)


Och Jocke, ifall du läser detta - förlåt för att jag alltid blir arg på dig när jag har druckit, haha!

Nu ska jag fortsätta fylla i alla tusentals papper till Ambassaden.. av någon anledning verkar de bara bli fler och fler, suck. Joanna skrämde för övrigt upp mig igår med att de tar alkotest på alla som kommer dit och i det tillstånd jag då befann mig i så trodde jag så klart på henne.. skitunge! ;)


/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0