Stockholm

Just det ja, var ju i Stockholm också.. 05.49 fredag morgon gick tåget från Borlänge, men det var helt okej faktiskt. ;) Mammi stod i kö åt mig på ambassaden & jag hann dit i perfekt tid & slapp alla långa timmars väntan som folk brukar prata om - kom dit till kl. 9 och var klar redan halv tio. :)

Träffade några andra tjejer som också ska åka, var kul att prata med dem!

För övrigt var det precis så seriöst som jag trodde, man fick gå igenom säkerhetskontroll flygplats-style, blev hänvisad till en viss del av trottoaren som man skulle gå på mellan byggnaderna, och det var vakter överallt. Men samtidigt var alla sådär kletigt & kul amerikanskt trevliga och flirtiga och oooh-wow-ade över både mitt namn, min host family och att jag hade varit i USA tidigare (så var det när jag var i USA 2006 också, alla tyckte det var sååå coolt att jag var ända från Sverige och att jag dessutom hade varit utomlands tidigare! What liksom?). Så det var chill, jag överlevde och ska få mitt visum hemskickat nästa vecka. :)

Sedan åt vi goood libanesisk buffé & jag somnade på kulturhuset. Eeehe.


Imorgon jobbar jag egentligen öppning (06.30 - 15.30), men jag har feber och ont i halsen. What to do? Är det värt att slita ass-et av sig & förmodligen bli ännu sjukare, eller ska jag ringa redan nu och sjukskriva mig?

Kommentarer
Postat av: emma

Wow. Berätta mer om USA:arna. De verkar så .... exotiska.

2008-06-28 @ 23:53:35
URL: http://barabratack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0