Fotboll, Cultural Care och annat värt att nämna

Gårdagen.. vad ska man säga.. innehöll mycket känslor? ;) Några tårar, en hel del skratt och framför allt en massa frustration över det faktum att jag inte röker längre.. eh? Tårarna berodde naturligtvis på fotbolls-EM och det faktum att Sverige spelade som sopor, något som till och med jag insåg, så visst var Ryssland värda sin vinst? Vi hoppas på bättre tur i VM, det är bara två år kvar! ;)

Efter fotbolls-turned-depp-kvällen (och ungefär tio kilo tyngre efter alla chips och popcorn) träffade jag dock Lisa & people på (...guess what?) Arenas uteservering så klart. Och sedan hann vi faktiskt med både mitt älskade hiphop afterparty, som dock var rätt ovärt och folktomt, och diverse analyser innan vi kom hem till VÅRAN LÄGENHET på Norrstrand. :)

När jag kom hem för någon timme sen hade jag fått brev från Cultural Care med mina visumansökningshandlingar (långt ord hey). Gissa när jag ska dit? Jo, den 27:e juni klockan noll nio fucking noll noll!
Det innebär alltså att jag måste ta ett tåg från Peace and Love klockan 05.49 på fredagsmorgonen och under denna resa förvandlas från (förmodligen) berusad och halvt galen festivaldeltagare med andnöd p.g.a. Jason Mraz, till en mogen, intresserad och framför allt seriös blivande au pair-i-USA. På tre timmar. Good luck Chuck.

Men äh, det ordnar sig. :)


En vecka sedan studenten
7 dagar kvar till P&L!


/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0