Måndagskväll

Nu kommer ett sånt där när-man-lyssnar-på-beatles-och-tänker-för-mycket-inlägg. Ett sånt som man skriver när man tycker att 'midnight cigarette' låter romantiskt, inte patetiskt, och man helst av allt vill dricka billigt rödvin tills ingenting är jobbigt längre. Ett sånt inlägg som gör att jag kanske trots allt aldrig kommer låta mina vänner ta del av denna blogg (än så länge är den ju faktiskt privat. Till er som hittat hit ändå, kul vilka ni än är :) Jag hoppas ni stannar, hur osammanhängande och förvirrande det än verkar om man inte känner mig, eller dem jag skriver om)...


Ikväll handlar det om dig, bara om dig, även om jag inte vill det. Även om jag tvingar mig själv att stänga av låten när jag hört den tio gånger (oh I believe in yesterday), när jag inser att jag tillåtit mig själv att tänka på dig alldeles för mycket, alldeles för länge.
Du är ingen för mig, egentligen. Det är över nu, och så vitt jag vet är jag inte längre värd mer än någon annan i dina ögon.

Det är just därför du finns där, det är därför jag bryr mig.
Just för att jag inte är Någon för dig längre.

Det är därför jag loggar in på Facebook när jag egentligen borde skriva uppsats, och tittar igenom dina bilder, om och om igen.

Det är inte alltid du.
Oftast tänker jag inte ens på dig, för det mesta går det bra, ibland kan jag skratta åt det.
Men ikväll är det du.
Ikväll behöver jag en cigarett, en flaska billigt rödvin och dig.



/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0