Att förgifta en hund

Åh herregud. Jag har just förgiftat deras hund.




Eller rättare sagt, Jackson måste på något sätt ha tagit sig in i mitt rum, letat upp ett gammalt tuggummi från min papperskorg och svalt det (allt som inte hamnade i hans päls runt munnen, vill säga). Jag lyckades få bort det mesta & nämnde det lite halvt i förbifarten för min host dad när han kom hem - och hejsan där var visst cirkusen igång. Mitt i skjutsande till dans och upphämtande av J's danskompisar fick vi alltså åka tillbaka hem och läsa innehållsförteckningen alla tuggummipaket i huset medan han ringde Poison control (som är en giftmedelsupplysning, för människor..) och hej och hå.

Hur skulle jag kunna veta att xylitol var giftigt för hundar? :(
Som TUR var fanns det inget giftigt i mina tuggummin, men med den här familjehövdingen är ingenting, absolut ingenting, säkert om det inte blivit personligt utvärderat, analyserat och godkänt.

HUNDEN MÅR JU BRA FÖR I HELSKOTTA!

Åh herregud. Det värsta med au pairlivet är att man bor hos dem man jobbar för. 24/7.

/M

Kommentarer
Postat av: vicciPICCI/ MANDY2 hahah

Tuggumi är dåligt för fåglar men för hundar..det tänker man ju inte på?

undrar om det det är samma sak för KOR?

för då måste jag förvana min KO ROSA!

2008-10-22 @ 02:28:30
URL: http://wlindman.blogg.se/
Postat av: tillla

choklad är också väldigt giftigt...

2008-10-22 @ 22:48:54
Postat av: tillla

(för hundar alltså)

hälsa jaksån att han måste lära sig respektera andras privatliv, man går inte in i nåns rum utan att knacka!

2008-10-22 @ 22:50:14
Postat av: Becky

nämen vilket stohej för lite tuggummi, det var ju inte ditt fel heller!



Kul att du bloggar så man kan följa livet i USA :-)

2008-10-23 @ 14:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0