Måndag

Idag har jag varit i USA i sju veckor och jag har fortfarande inte förstått varför denna nations befolkning på allvar väljer ut den dyraste, finaste ekologiska hundmaten åt sina chow-chows och sedan låter sina barn proppa i sig hur mycket chips och kakor som helst till lunch... idag var också första dagen Julia fick gå själv till skolbussen 150 meter bort, med villkoret att jag stod på drive way-en och tittade tills hon steg på bussen. She's growing up!

Och så igår då. Eller i förrgår snarare, naturligtvis var mina host parents försenade hem från bion så New York-tripen blev inställd och istället kollade jag på (..surprise?) film med G's. Lagom glad tjej.. MEN, igår blev det i allafall, fab, och här är dagen i bilder;

Först gick jag alltså heeelt själv genom halva New York (okej men typ tio block) för att möta upp två svenska + en finsk au pairer. Dock började vi på MoMA (aaawesome, jag funderar på att köpa årskort okej?), och jag inser just nu att minneskortet till 99 % består av bilder på konst..

Den här. Har jag sett. På riktigt. Sp3Ku, vad säger vi? Vaa? ;D


Och Andy Warhooool


Okej, planen var alltså IKEA. Fast vi åkte lite fel med tunnelbanan. Lite bara. Typ en timme eller så. Men det var lugnt. Vilse i Brooklyn alltså, det är ju chiiiill! Här är tunnelbanestationen vi gick av på... eh, en av dem.

Men seeen hittade vi till slut en shuttle bus som tog oss till IKEA och efter massaa svenska köttbullar och MARABOUUUU choklad (och nä, vi kollade inte på möbler..) var dagen slut och jag åkte tillbaka. Niiice (och bilder hade jag inte, nej, så ni får helt enkelt imagine mig framför köttbullarna)! :)

Och nu är det måndag och jag ska dansa & senare åka till Dearborn. Låter som en plaaaan..

/M

Kommentarer
Postat av: Marie.

haha wow:D aah flickorna från avignon va?

2008-10-06 @ 18:37:47
URL: http://mmmmm.blogg.se/
Postat av: marymo

sp3ku i sinne och hjärta!

2008-10-06 @ 18:42:23
Postat av: Carro

hahaha, älska tavlan <3 den skriker samkultur. Kulturhistoria, nutidakonst o.s.v. mowaha, coolt.

2008-10-06 @ 23:31:16
Postat av: emma

OH OH OH! det här inlägget gillade jag. inte för att det är något särskilt ovanligt vad gäller mig och din blogg ;););) but still.



....shalalalala!

2008-10-07 @ 07:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0