Nebulizer, zopenex, albuterol, steroider och så en livskris på det

Okej, så här då va. Jag mår bra. Verkligen. Av alla au pairer som jag har snackat med har jag lätt bästa familjen, jag har hittat massa vänner här, Julia & jag börjar komma varandra allt närmare och det allra mesta går hur bra som helst.. det är bara det att jag har alldeles för mycket tid att tänka.. och jag börjar inse att jag inte har en aning om vad jag vill göra med resten mitt liv. :p

Trots att jag bara har varit här i drygt en månad (45 dagar för att vara exakt men vem räknar) har jag lärt mig så mycket - om mig själv, om USA, om mänskligheten i allmänhet (haha men jag överdriver aldrig, no no) och just nu är jag bara sjukt förvirrad. Jag vill göra så himla mycket & jag börjar inse att jag faktiskt är vuxen nu & måste deala med den där verkligheten, att det faktiskt finns en gräns för hur mycket som går att uppnå. Typ. Äh, jag vet inte vad jag säger, vi övergår till veckan istället va?

 Måndag & tisdag har inneburit myycket tv och ännu mer innesittande, eftersom Jules har varit hemma & försökt andas. Typ. Sjukt obehagligt med alla mediciner osv. om man inte är van vid det men min host mum har varit hemma (vilket dock är lite annoying eftersom jag inte riktigt jobbar, fast ändå jobbar.. man vet liksom inte hur mycket hon förväntar sig att jag gör) & det börjar bli bättre, både på Julias andningsfront och min astma-kunskaps-front. I tisdags var de dessutom lediga från skolan anyway eftersom det är judisk helgdag (som ju alla vet, såklart..), så på eftermiddagen var Melanie, Julias bästa kompis här & play datade. Och om man bortser från anledningen till detta så har de här dagarna trots allt varit ganska mysiga och det känns som att jag har kommit hela familjen men särskilt Jules, närmare. :)

Idag var det meningen att J skulle tillbaka till skolan men hon mådde inte bra så idag är jag själv in charge över alla dessa mediciner & en sjukling medan min host mum är på jobbet. Så vi sitter här i våra pj's, J framför tv:n och jag framför datorn, och chillar.. hade inte haft något emot en vanlig dag med sju timmars paus medan hon är i skolan, men för att vara ärlig är det inte särskilt utmattande. J:s föräldrar har till skillnad från många andra au pairfamiljer ingenting emot att hon spenderar dagen framför tv:n, så.. det är väl det vi kommer att göra idag. Igen.

Den 20:e oktober förväntas jag förresten ha läst en bok om en dansare/koreograf, helst en comtemporary sådan, samt skrivit en tresidig uppsats om boken + vald person, för danskursen. Jag funderar ärligt på att fejka ihop en svensk bok om en svensk påhittad dansare, tror knappast hon kommer att kolla upp det, och skriva en uppsats om den.. Det borde gå?

Okej, stört långt inlägg men måste bara lägga in några bilder från i söndags, när vi åkte (alldeles för långt, South Amboy ligger 40 minuters high way ifrån Red Bank, något som mina kära tyskar inte insåg när de googlade "roller rink") rullskridskor på riktigt traditional american vis. SJUKT KUL!




Svårt med ljuset, ja.. första bilden var ett papper vi fick signera för att garantera att vi inte tänkte stämma dem ifall vi trillade, typ. We're in America for sure..

Oooookej, det var nog allt. Och just det ja, om några veckor åker vi till Washington är det tänkt. Över en helg, för att kolla läget inför valet och sånt.. stay coooooooooool. :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0