Att tvätta i USA

Hur man tvättar enligt min host mum:

1. Lägg all smutstvätt i samma hög
2. Släng in allting i samma maskin & lägg i tvättmedel
3. Tryck på "normal"
4. Klart efter 45 min


Hur man torktumlar enligt min host mum:

1. Släng in all ren, blöt tvätt
2. Tryck på "normal"
3. Klart efter 30 min


Hur man stryker enligt min host mum:

1. Glöm det

Och när denna extremt utmattande syssla är klar tänkte jag gå en promenad. Julias allra första au pair, Anja som var här 2001 (tror jag), kommer hit imorgon och hälsar på i en vecka, så jag antar att jag borde städa upp lite i mitt/vårat badrum också.. konstigt hur mycket man kan stöka till på bara tre veckor?

/M

Kommentarer
Postat av: Anonym

så de äger ett strykjärn menar du.



jag ogillar att byta fält så mitt namn börjar på m och slutar på bäst.

2008-09-15 @ 12:00:16
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-15 @ 12:03:04
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0