Onsdag

Jag antar att ni vet att orkanen Ike + Texas = not a happy story..  men jag hade ingen aning om att den träffade Haiti också. Tydligen värre än här, eller? Ingen aning, det enda jag har hört här är om Texas och så & så många hemlösa.. men på Aftonbladets hemsida (nej Måns, inte DN ännu men jag jobbar på det) fick jag massa nya fakta, här har jag bara hört om hur USA drabbades. Det är verkligen sant, det där om att (många) amerikaner inte har en aning om vad som händer bortanför gränsen.. och efter en månad här med bara amerikanska kanaler och tidningar inser jag att det inte är så konstigt, eftersom inga internationella nyheter whatsoever någonsin tas upp. Jag vet allt om rånare och mördare i USA och naturligtvis valet, men världsnyheter - not at all. Meaning aftonbladet.se är min new best friend, måste keep up!

Min host dad & jag pratar mycket politik och härom dagen hade han köpt en bok till mig om "the greatest american speeches." Wow. Allt från Martin Luther Kings "I have a dream" till Abraham Lincoln och massa andra "tal som förändrade landet och världen", I love it. Precis så töntig är jag. Detta innebär dock att jag inte sover längre, eftersom jag ligger och läser gamla tal (haha jag låter helt normal va?), och imorse var jag så freakin trött så jag lät Julia göra ungefär som hon ville (inklusive dramatiseringar av varenda reklam som någonsin gått på amerikansk tv när hon egentligen borde borsta tänderna.. omg, hennes imitating skills!), men vi kom iväg till skolbussen i allafall.. Julia är okej igen, jag vet inte om hon verkligen inser ännu att han faktiskt är borta. För alltid. Imorgon åker de till Florida, och jag och Anja har huset (+ New York) för oss själva fram till söndag eller måndag.

Okej, nuf said. Jag & Anja ska spendera dagen (ifall jag nånsin orkar pallra mig in i duschen & starta den här onsdagen) på Monmouth Mall, där jag förhoppningsvis hittar en kamera. Yiaah.

Ha en bra daaaag (eftermiddag?) bitches!

/M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha nu berättar du lite om ike, det är ju så förra veckan.



jag nämde ju ike för en vecka sen, dn rules

2008-09-17 @ 17:35:13
Postat av: Johanna

Nämen, en SVENSK. Jag har inte en enda svennekompis här i NJ eller stött på någon svenne. Monmouth Mall, där har jag varit ett antal gånger.



Klart jag vill ses, vore ju superkul. Jobbar du hela dagarna? Jag är borta hela lördagen, ska till Maryland. Och sen den 29e drar jag till Sverige.



Hehe, jag tog mitt NJkörkort i lördags, innan dess har jag inte fått köra pga försäkringen. Men de finns tre bilar, en ganska gammal. Den lär jag få köra någon gång ibland med.

2008-09-17 @ 23:48:21
URL: http://novo.blogg.se/
Postat av: emma

Hej och hå! Dessa amerikaner alltså. Bra att du är där och lär dem lite hyfs. Eller ja. Nåt? Du kan ju skriva om en av de där speecharna (carina & the svenska c skulle älska dig nu!) och väcka dem (amerikanerna!) från sin egodvala. Eller nåt.



Ja. Du är bra Malla. Ha det så kul i helgen ;) jag är inte aaaaaaaaaaaalls avis. Näe. (Jo.)

2008-09-18 @ 09:43:21
Postat av: stina

haha ja så heter den ja! ;) Ja du verkar också hade riktigt bra! :) Fortsätt så ;D Hoppas vi kan ses något i framtiden! ;)

2008-09-18 @ 14:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0