Torsdag

Aaaaw, har vinkat av Julia vid hennes skolbuss (yes, precis som i filmerna) for forsta dagen av sista aret i Elementary School (got it? :). Efter det har aret blir det tre ar, i en annan skola, pa middle school och sedan ytterligare fyra pa high school (och nar jag inser att hon alltsa har atta ar kvar i skolan ar jag helt plotsligt inte langre det minsta avundsjuk, till skillnad fran imorse..)

Och jag sitter har. Och ater blue potato chips som egentligen inte alls smakar bra. Jackson borde fa sin andra morgonpromenad, men ah, han far vanta lite till (han mar for ovrigt bra igen & har slutat spy, tack for det).. :)

Saa.. vi borjar med helgen?
Vi hade alltsa poolparty hos au pair-Sophie (aldsta dottern heter ocksa Sofi, dock med annan stavning, lite forvirrande) i fancy huset, Springsteens grannar (naja) ni vet. Andra dottern ar adopterad fran Kina, tre ar, heter Chloe. Hon kan knappt prata engelska & jag alskar henne. Totally in love. Sotaste ungen jag sett. Och nu har Sophie akt hem & den nya au pairen, som gor mig forbannad eftersom hon inte nagot ansvar what so ever, ar in charge. Suck.

Sondag - slaktmiddag gone bad. Hemskt, helt enkelt.

Pa tisdagen traffade jag en av de mest intressanta personligheterna so far: familjen G:s staderska (tank white trash, och sedan annu lite varre - that's her). Supergullig, dock, hon kommer hit varannan tisdag och stadar.
Och annars, som sagt, har det varit mycket bad, mycket barbie, mycket tv och myyycket JoBro. Kvallarna spenderas vid Red Bank nere vid floden, dar vi (alla tyskar & jag, i princip) dricker starbuckskaffe & snackar skit. Och pa sondag ska vi formodligen in till New York igen, beror dock pa ifall jag behover passa Julia medan mr & mrs ar pa dop.

Har jag forresten berattat att diskmaskinen har inte later? Alls? Det ar sjukt intressant, man far liksom gissa nar den ar klar. Heeelt tyst, jag ar alldeles amazed (jag gav upp chipsen, gick ner & hamtade ett apple - det finns hopp - och insag detta annu en gang). America, people, America. De kan alltsa uppfinna diskmaskiner som inte later, men de kan inte ge mig en sladd som funkar till min dator?! Jag har varit till varenda affar, jag pratade i en halvtimme med en kille fran HP, bara for att komma fram till att han inte kunde hitta ratt sladd nagonstans. Graaowr.

Just nu pagar republikanernas convent (var dock mycket diskussioner ifall de verkligen skulle halla sin convent just nu, eftersom en hurricane (som for ovrigt heter Gustav) aterigen ar pa vag in over New Orleans.. detta med tanke pa hur regeringen hanterade Katrina), vet inte om ni har hort om Sarah Palin, McCains val till vicepresident (som, enligt min hostdad, blev vald for att locka till sig Hillary-anhangare pga att hon ar kvinna, och de republikaner som tycker att McCain ar for liberal pga att hon ar valdigt konservativ)? Not a big deal i Sverige formodligen, men har ar det vaaldigt kontroversiellt att hennes 17-ariga ogifta dotter ar gravid (dessutom med en kille som enligt sin MySpace-sida inte vill ha barn.. eh, ja)! Det har landet, och dess invanare, ar fascinerande.

Puh. Sorry att det blev sa langt, nuu ska jag ut med Jackson-hackson.
Lateh!

ps, Emma, du vet val om att du ar ratt sa underbar? ;)

/M

Kommentarer
Postat av: LaJsa

Alltså det är så underbart att höra dig snacka om USA! Jag är typ obsessed av det landet just nu. Har hört om vicepresidenten för övrigt, HAHA! Bara i USA! Att hon är super kristen och sen händer detta lixom! Mitt hopp om att Obama kanske bli president är iaf lite mer stärkt nu efter detta.



JoBro är ju förövrigt grejen, efter några gånger kan man inte låta bli att ÄLSKA dom! (Det är min N'sync och S club 7 sida som kikar fram lite då och då, och får mig att lyssna på dessa oerhörda pop-dängor) Den får mig även att börja leta upp all information om dom (Som att Miley Och Nick har gjort slut?!) Fast de passade ju ändå inte tillsammans tycker jag, han var aldelles för blyg för henne... anyway...



Nu ska jag nog se nått på tv, Pusselipuss!

2008-09-04 @ 20:29:06
Postat av: emma

Aaaaw! Du med. Och Lisa - HEJHEEJ - det var länge sen!

2008-09-05 @ 08:57:48
URL: http://barabratack.blogg.se/
Postat av: Måns

Dagens visdomsord



www.dn.se !



läs allt som händer i sverige



www.nwt.se



läs allt som händer i värmland



www.msnonline.com (eller vad det nu heter)



prata om allt måns vill prata om.

2008-09-05 @ 12:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0