Att gora vad man vill

"El Greco - manierismen. Oregelbundna kompositioner, forlangda och forvrangda perspektiv och former, gralla farger - BROT TOTALT MOT ANTIKIDEALEN"

Sa star det i min anteckningsbok som jag just hittade, daterat till mars nagongang. Da kunde jag det har. Da visste jag precis vad renassansen och manierismen och antikideal innebar, da handlade det bara om skolan. Om att plugga, om att veta hur varje dag sag ut, om att vara skoltrott & bara langta bort.

Ett halvar senare sitter jag har, i USA, enbart pa grund av att jag sjalv ville det. Detta har jag valt sjalv. For forsta gangen i mitt liv, i princip, innebar inte den har hosten att jag maste gora nagonting. Jag gar inte i skolan langre, jag kunde valja precis vad jag ville gora.

I did so.

Och jag alskar det. :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0